Nieuwsbrief ontvangen?

Op de hoogte blijven van interessante trainingen, events en ontwikkelingen?
Ontvang onze nieuwsbrief!

Ervaren specialisten Maatwerk E-coaching Resultaatmetingen

Gastgericht denken en doen

Neem eens een organisatie in gedachten welke jij écht gastvrij vindt. Waarom vind je dat? Hoe kun je die gastvrijheid vertalen naar de organisatie waar jij werkt? Mooie vragen om mee aan de slag te gaan! Nog liever gaan we een stapje verder…

Download leaflet

1 dag Gewenste locatie Max. 8 deelnemers

  • De training
  • Onderwerpen
  • Aanvullende opties

Gastgericht Denken en Doen gaat niet zozeer om het behandelen van gasten op een manier die jij zelf ook prettig zou vinden maar het gaat om de dienstbare instelling. Gastgerichtheid vraagt vaak om proactiviteit, aandacht geven aan je gast en écht contact maken. Het gaat er om dat je leert kijken door de ‘bril’ van je gast! Waar houdt de gast zich mee bezig? Welke wensen en verwachtingen heeft je gast? Wat zijn belangrijke gebeurtenissen? En… hoe kun je deze managen?

Met het juiste product of de dienst al in huis, helpen wij je om ook in de gastervaring het verschil te maken! Na deze FocusXL training is Gastgericht Denken en Doen onderdeel van jouw DNA. Dat merkt je gast niet alleen face-to-face, maar zeker ook in andere gouden contactmomenten. En niet alleen om nieuwe gasten te binden, maar vooral om loyale gasten te creëren! Je weet de producten zo te presenteren dat de gast aangenaam verrast is.

Tijdens de training ga je praktisch aan de slag. Je vergroot je kennis en vaardigheden om gastgericht te acteren en gesprekken professioneel te sturen. Om het resultaat te borgen heb je de beschikking over uitdagend en praktisch lesmateriaal met de nieuwste inzichten, een online leeromgeving en e-coaching. Zo maken we het leren naast effectiever, ook leuker en makkelijker!

Voorafgaand aan deze training worden de leerdoelen en onderwerpen graag in overleg afgestemd. Op die manier sluit de training optimaal aan op wat je wilt versterken. De volgende onderwerpen kunnen aan bod komen en beheers je na het volgen van de training:

  • Wat is gastgericht en wat is gastvriendelijk?
  • Wat betekent gastgericht werken voor jou?;
  • Welke organisatie vind jij gastvrij? En waarom vind je dat?;
  • Welke accenten leg je in de ontvangst-, verblijfs- en afscheidsfase, zodat je het verschil maakt?;
  • Hoe kan ik van een tevreden gast een ambassadeurs maken?;
  • Wat verwachten gasten vandaag de dag?;
  • Op welke manier luister je actief en laat je dit ook blijken?;
  • Hoe maak je de klik? Oftewel, inspelen op verschillende communicatiestijlen;
  • Hoe kom je over op iemand anders?;
  • Hoe blijf je in lastige situaties gastgericht?;
  • Kort- en overtuigend presenteren;
  • Hoe ga je slim met klachten om?

m het programma compleet te maken zijn er aanvullende opties mogelijk. Hieronder tref je een aantal suggesties aan:


Terug naar trainingsoverzicht

Vraag meer informatie aan


Foto impressie training

  • Training
  • Training

Kennismaken met ons?

Bart Sauer

Vraag het aan
Bart Sauer

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×