Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Nieuwsbrief ontvangen?

Op de hoogte blijven van interessante trainingen, events en ontwikkelingen?
Ontvang onze nieuwsbrief!

Ervaren specialisten Maatwerk E-coaching Resultaatmetingen

Welke taal spreek jij?

Welke taal spreek jij?

Gisteren schreef ik een blog over waar New Time Management volgens mij écht om draait. In het kort: de vraag is niet zozeer ‘Wat ga ik doen?’ of ‘Wat ga ik als eerste doen?’, maar vooral ‘Wat wil ik graag doen?’ en ‘Welk resultaat wil ik écht graag bereiken?’.

Natuurlijk raad ik je aan daar nog eens goed over na te denken en je doelen SMART (Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Tijdsgebonden) te formuleren. Nog veel belangrijker vind ik echter de taal die jij tegen jezelf spreekt. Focus je op waar je naartoe wilt, niet op je angst! Immers… Where Focus goes, Energy flows!

Marc Lammers, Nederlands hockeycoach, verwoordt dit heel mooi. Hij stelt dat ‘NIET’, niet werkt. Richt jij, je op je onbekwaamheid, dan ga je onbewust onbekwaamheid tonen in je gedrag. Met andere woorden… zeg jij tegen jezelf dat je koste wat kost die ene offerte niet wilt verliezen, reken dan maar dat je hem verliest!

Zien hoe dat werkt? Check dan onderstaand filmpje van Marc Lammers:

Niet meer nieten dus ;-). Hoe dan wel? Hieronder een paar voorbeelden:

  • Solliciteren: Ga voor waar je goed in bent. Focus op je kwaliteiten en geloof daarin!
  • Management: Focus je niet op wat je medewerkers minder goed kunnen, verbeter hun talenten! Versterk het mooiste in je mensen.
  • Elevator pitch: Vertel waar je goed in bent, wat jouw bedrijf uniek maakt.
  • Offertes: Schrijf niet wat je niet doet, schrijf wat je wel doet.
  • Kinderen: ‘Afblijven, niet doen, laatste waarschuwing’, draai het om! Wat wel als er wat gebeurd is?

Succes!

FocusXL, Lauri Broekhuis

Meer weten over hoe jij met positiviteit meer kunt bereiken? Schrijf je dan nu in voor het FocusXL Zomerevent ‘Positive reinforcement’! Heb je een vraag? Dan kun je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Kennismaken met ons?

Niek van Halteren

Vraag het aan
Niek van Halteren

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×