Wij maken gebruik van cookies

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, maken wij gebruik van cookies. Door de cookies te accepteren, word je herkend. Zo kunnen we onze website afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren en kunnen we je relevante informatie en advertenties laten zien. Voor meer informatie kun je kijken bij ons cookie- en privacybeleid. Door gebruik te maken van deze website of door hiernaast op akkoord te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies.

Ik ga akkoord

Nieuwsbrief ontvangen?

Op de hoogte blijven van interessante trainingen, events en ontwikkelingen?
Ontvang onze nieuwsbrief!

Ervaren specialisten Maatwerk E-coaching Resultaatmetingen

Druk is het nieuwe Dom

Druk is het nieuwe Dom

In een training zeggen we wel eens dat het aantal informatieprikkels dat we anno 2016 op een dag binnenkrijgen, vergelijkbaar is met wat onze ouders in een maand binnenkregen. We leven in het zogenaamde informatietijdperk vol verstoringen en onderbrekingen. Onze eigen planning lijdt vaak onder deze ‘waan van de dag’. Herkenbaar?

Toch stelt de Britse auteur Tony Crabbe in zijn bestseller ‘Busy’ dat druk het nieuwe dom is, ofwel het druk hebben is iets voor verliezers.

Om dat toe te lichten trekt hij de vergelijking met de Britse marine. Schepen kwamen door de jaren heen steeds dieper in het water te liggen, omdat het personeel steeds meer spullen mee aan boord nam. Zo gaat het met onze toegenomen bezigheden ook, waardoor je langzaam zinkt.

Zijn tip? Doe vooral veel niet! KIES! Een mooie uitspraak komt in dat kader ook van Steve Jobs:

“People think focus means saying yes to the thing you’ve got to focus on. But that’s not what it means at all. It means saying no to the hundred other good ideas that there are. You have to pick carefully. I’m actually as proud of the things we haven’t done as the things I have done. Innovation is saying no to 1,000 things.”

Samenvattend stelde Tony Crabbe afgelopen week in een artikel in de Volkskrant dat gebrek aan aandacht de grootste rem op voortuitgang is.

Wil jij ook meer proactief blijven werken aan de juiste zaken? Grip, overzicht en controle in je werk? Rust in je hoofd? Kom dan op 28 april aanstaande naar de FocusXL Lunch & Learn New Time Management. Jouw investering: enthousiasme! Meld je aan door een mail te sturen naar info@focusxl.nl of bel 0547-745005.

FocusXL

Frans Heerink

Kennismaken met ons?

Martin Beld

Vraag het aan
Martin Beld

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×