Training

Virtueel contact via webcam

Virtueel communiceren is voor veel mensen een uitdaging. In deze training focussen we ons op de kunst van krachtig, enthousiast en..

  • 1-2 dagen
  • Online - Gewenste locatie
  • Max. 6 deelnemers

Kennismaken? 085-0640689

  • De training
  • Onderwerpen
  • Aanvullende opties

In deze training focussen we ons op de kunst van krachtig, enthousiast en professioneel virtueel communiceren. Je weet hoe je jouw boodschap of advies goed overbrengt, vertrouwen creëert en een gevoel van sociale aanwezigheid & betrokkenheid bij het gesprek. En is er een stoorzender op de achtergrond of technische hic-up? Dan ben jij in staat om hier effectief mee om te gaan en de ‘last’ voor je gesprekspartner te beperken.

Tijdens de training gaan we daarom vooral praktisch aan de slag. Je vergroot je kennis en vaardigheden om nog klantgerichter te acteren en gesprekken professioneel te kunnen sturen. Een gesprek voeren via de webcam is natuurlijk anders dan in een live gesprek. Dat vraag ook om andere vaardigheden waarbij we je graag helpen. Om het resultaat te borgen in de praktijk, heb je de beschikking over uitdagend en praktisch lesmateriaal met de nieuwste inzichten, een online leeromgeving en e-coaching. Zo maken we het leren naast effectiever, ook leuker en makkelijker!

Van te voren worden de leerdoelen en onderwerpen graag in overleg afgestemd. Op die manier sluit de training optimaal aan op wat jij wilt versterken. Onderstaande onderwerpen komen in de basis aan bod tijdens training. Uiteraard zijn aanvullende onderwerpen mogelijk.

  • Op welke manier bereid je, je voor op een virtueel klantgesprek?;
  • Hoe bedien je de apparatuur snel zodat de je klant vlot te woord kun staan?;
  • Op welke manier stel je, je voor?;
  • Hoe zorg je voor een ‘natuurlijk’ verloop van het gesprek?;
  • Oogcontact via de webcam…hoe werkt dat?;
  • Op welke manier ga je om met eventuele technische storingen?;
  • Non-verbale communicatie…het werkt net wat anders;
  • Slimme cameratechnieken!;
  • Wat zijn de belangrijkste do’s en don’ts?;
  • Hoe beëindig je het gesprek professioneel?;
  • Vijf gesprekstechnieken om te sturen en leiding te nemen in het gesprek;
  • Actief luisteren;
  • Hoe ga je slim met weerstand en bezwaren om?

Om het programma compleet te maken zijn er aanvullende opties mogelijk. Hieronder tref je een aantal suggesties aan:

  • 1-2 dagen
  • Online - Gewenste locatie
  • Max. 6 deelnemers
Ellen de Fockert

Twijfel je over de juiste training?

Stel je vraag aan Ellen de Fockert

9.3

Het resultaat van FocusXL inzichtelijk?!

De plek voor mensen en bedrijven met ambities! In onze overtuiging is er vaak meer potentieel dan er daadwerkelijk benut wordt binnen organisaties. Om het potentieel optimaal te benutten en mensen te stimuleren om zich continu te ontwikkelen, is een juiste focus onmiskenbaar. En dat is nou net wat er vaak ontbreekt...

Succesverhalen

Menu sluiten
Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!

×