BRAM KÖTTER
ALKONDOR HENGELO loopt voorop als gevelspecialist in Nederland. Georganiseerd werken en slim omgaan met de hoeveelheid mail is daarmee een must. Dat was ook de reden dat het managementteam deelnam aan de training New Time Management. Vanuit hun enthousiasme is de training vervolgens breder uitgezet. Bram Kötter, bedrijfsleider, verteld graag over zijn ervaringen.
"Iedere dag een lege mailbox, dat is voor mij het belangrijkste resultaat. Ik heb een handig systeem aangereikt gekregen waarmee ik de hoeveelheid mail snel weg kan werken.
Dat geeft rust in mijn hoofd en meer tijd en focus voor de uitvoering van mijn werk. Volgens mij heeft iedereen na anderhalf jaar zijn eigen draai aan de methodiek gegeven, maar de basis blijft overeind.
Het resultaat is wat mij betreft te danken aan de praktijkgerichtheid van de training. De dag bestaat uit stukken theorie, die je vervolgens direct toepast in je eigen werksysteem. Daarmee zet je direct de eerste stappen en dat geeft voldoening, maar vooral ook drive om door te gaan.
Wat ik tot slot mooi vond is dat de training ook ingaat op de onderlinge communicatie. Het heeft me inzicht gegeven in mijzelf en mijn collega’s. Waarom doet iemand wat hij doet? Als je die inzichten hebt, creëer je meer begrip onderling en krijg je dingen makkelijker gedaan. Een aanrader!"
MARC VAN DER MEULEN
RIJNBRINK biedt advies en uitvoerende diensten aan bibliotheken in Overijssel en Gelderland. Marc van der Meulen, senior adviseur, nam deel aan onze open training New Time Management. Hij was vooral op zoek naar een efficiënte manier van werken om afspraken met klanten na te kunnen komen en tegelijkertijd de concentratie en motivatie hoog te houden. Marc deelt graag zijn ervaringen met de training.
“Deze training heeft mij persoonlijk veel inzicht gegeven in hoe je, je werkzaamheden goed kunt structureren, zonder dat de agenda compleet vol zit. Ik ben veel flexibeler! In de ochtend werd de theorie op een prettige- en herkenbare wijze toegelicht. Er werden de nodige handreikingen gegeven om rust, focus en structuur te krijgen in je dagelijkse werkzaamheden. Het middagdeel ging daar nog veel concreter op in. De eigen werkomgeving (voor mij Outlook) werd compleet ingericht, zodat deze geheel geoptimaliseerd is voor de “nieuwe” werkwijze. In het lesmateriaal staat goed beschreven hoe je de aanpassingen kunt doen en met de heldere uitleg en indien nodig de helpende hand van Lauri, ben je direct gestart met New Time Management in de praktijk. Met een half jaar e-learning door middel van nuttige tips en inzichten via de e-mail, heb ik alle vertrouwen in een veel efficiëntere werkwijze die ruimte biedt voor focus op de belangrijke zaken en rust in het hoofd!”
MARK VAN DEN BURG
YALP, een internationale organisatie die onder anderen bekend is geworden van de interactieve sport- en speeltoestellen, heeft onlangs de training ‘New Time Management+’ gevolgd. De reden hiervoor is dat zij dagelijks te maken hebben met ontzettend veel e-mail. Maar hoe zorg je ervoor dat je niets ontglipt en je mailbox leeg blijft? Marc van den Burg, Operations Manager van Yalp deelt graag zijn ervaringen met de training.
“We zijn in aanraking gekomen met de training, doordat een aantal collega`s enthousiast kennis hebben gemaakt met de lunch & learn ‘New Time Management+’ bij FocusXL op locatie. Uiteindelijk is er besloten de training bij ons intern te laten plaatsvinden voor diverse afdelingen. Met de training New Time Management+ ga je anders werken met alle binnenkomende en uit te zetten e-mails. Je werkt hierbij volgens een aantal principes met praktische concrete tooling en dat werkt enorm prettig. Je bent altijd bij en werkt niet meer in het verleden. De klant merkt dit ook. De klant krijgt sowieso binnen één dag een reactie en er blijft niets meer tussen wal en schip vallen. Op deze manier blijf je scherp!”
“We zijn daarnaast zeer tevreden over de wijze waarop de training gegeven is. De kracht van de training is dat de behandelde stof elke dag toe te passen is in de praktijk, waardoor het continu herhaald wordt. Daarnaast weet de trainer verschillende doelgroepen tegelijk te triggeren in één training. Of het nu gaat om de directie, management of iemand van de werkvloer, de training blijft boeiend. Kortom, deze training is een goede aanrader voor elke organisatie die met diverse disciplines zowel intern als extern communiceert”.